Sidor

måndag 1 april 2013

Lapptäcket är klart

Äntligen är mitt första stora lapptäcke som jag har sytt på Medis-kursen kviltat. Det var lite svårt att få det snyggt för på något sätt hade inte alla block blivit lika stora.

Stjärnorna med blommor är sydda av ett gammalt påslakan och alla block är olika. Baksidan är ett loppistyg, medan det rosa tyget och de lila och gula remsorna kommer från mitt tygskåp. Jag tror att skillnaden på rutorna kommer sig av att det använda påslakanet töjer sig lite olika. Baksidestyget var lite för smalt så det fick bli en lila kant runtom på baksidan och samma tyg till lukkekanten. Sedan är det väl vanan att kvilta ett stort täcke som behöver uppövas för att få det riktigt bra.

Jag ska ännu sy något i mitten av varje block. En knapp skulle vara enkelt men jag vill ha något annat eftersom jag kommer att använda täcket som sängöverkast och jag vill inte ha några hårda knappar där om jag lägger mig för att vila en stund.

1 kommentar:

  1. Det är ett härligt och jättesnyggt täcke, det är bara för dig att köra igång med nästa stora! =O)

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera