Sidor

onsdag 20 februari 2013

Mössa

Nu är min smygmaskvirkade medeltidsmössa klar. Jag började på den sista kurskvällen när jag kom hem. Eftersom jag hade ett annat garn än beskrivningen fick jag göra hoptagningarna på annat sätt än i beskrivningen vilket gjorde att mössa blev lite toppigare, den bakre bilden. Så jag tror att jag mest kommer att använda mössan med uppvikt kant i stället.


I dag har jag börjat virka ett par vantar till för garnet räcker långt. Mönster till dagens vantar finns här.

2 kommentarer:

  1. Cool. Ser medeltida ut och färgen är så fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Nu kommer jag med ytterligare en kommentar och det har med ordverifiering att göra. Du vet att du har det på här när man kommenterat? Jag fick skriva omöjliga ord och sifferkombinationer 3 gånger innan det blev rätt.
    Nu kanske du vill ha det och då respekterar jag det, men det är ett elände när man vill kommentera!
    Agneta kram igen!

    SvaraRadera