Sidor

lördag 27 oktober 2012

Inspiration från syfestivalen

Sent omsider visar jag lite inspirationsbilder från årets syfestival. Det blev ganska många bilder fotade och här kommer en del av dem.
Det fanns en hel del lappteknik som vanligt.


En del av lapptekniksarbetena som visades var kombinerat med maskinbroderier.


Söta väskor fanns det också att se på.


Jag tittade också på maskinbroderier eftersom jag har en broderimaskin själv.






Andra småsaker som är roligt att sy är t.ex. blommor eller en söt ängel. Den enkla tovade blomman är fin.

Man behöver ju inte bara sy på maskin. Att brodera för hand är också fint.


I den här montern fanns läckra broderier. Varje bokstav är dekorerad på något sätt. Fiffigt sätt att återanvända gamla dragkedar också.


En massa garn fanns det i år igen. Fina krokade och stickade saker, både enkelt och mer avancerat.


Virkat fanns det också, amigurumis m.m. samt väskor och mattor virkade av trikåtrasor.


Hookytekniken har jag sett tidigare men blev påmind om att det kan vi göra i skolan.


En del inköp kom också med hem som vanligt; tyg, böcker, mönster, tidningar, garn, virknålar , stickor och sytillbehör som kan vara bra att ha.

2 kommentarer:

  1. Tack för inspirationsbilderna, där var mycket fint.

    SvaraRadera
  2. Mycket fint.. de röda täckena va ju fina!! eller allt förståss.. men jag tycker ju om rött..o väskorna..Skulle vart roligt att va på den syfestivalen.

    SvaraRadera