Sidor

onsdag 21 september 2011

Utställning

Förra veckan var jag och såg utställningen "Mina händers verk". Det fanns många mycket fina hantverksalster i olika tekniker att se och inspireras av.

Motorsågskonstverk och betong

Vävda mattor

Vävda dukar och bonader

Korstygnsbroderier

Vikingakläder och folkdräkter

Vikingasmycken, nålbindning och luffarslöjd

Knypplat och bandvävt

Virkat och målat

Tomtar, dockor och tovat

Blommor av strumpbyxor

Träarbeten och knopar

Det är otroligt många timmar som måste ha lagts ner på alla dessa fina arbeten. Det fanns förstås många fler alster än dessa. Tänk vad många duktiga hantverkare det finns ute i byarna!

5 kommentarer:

  1. Många timmar, men så värdefullt. Och då man tittar på de fina sakerna vill man göra allt!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. oj så mycket fint...Du har en vinst att hämta hem hos mej..du blev 2;a i min utlottning.,,,grattis

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig utställning du varit på. Jättekul att du blivit följare av min blogg. Ha det bra. /Christel

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vad kul att du ville vara med i min tävling så jag hittade hit till din fina blogg! :)
    Och lycka till såklart!

    /Hedvig

    SvaraRadera
  5. Det är en fröjd för ögat och titta på alla dessa vackra hantverk av diverse ting....

    SvaraRadera