Sidor

onsdag 13 juli 2011

Mera rost i min trädgård

Förra året ställde vi en gammal spis på berget där blommorna växer i en kastrull. Då växte det också blommor i spisluckan. Jag borde plantera något där i år också.


En oljedunk klipptes upp för att kunna odla blommor i. Så här såg det ut i oktober.


Jag har varit på flera trädgårdsvisningar under årens lopp och konstaterar mer och mer att jag gillar trädgårdar smyckade med olika detaljer och spännande lösningar. Det har gjort att vi har letat i förråden och jag tittar på loppisar efter gamla och gärna rostiga föremål som kan användas på nytt men kanske på ett annat sätt än vad sakerna varit ämnade till från början.
Kanske jag gör ett fynd igen på morgondagens loppis.

2 kommentarer:

  1. ja fräsigt , tänk va fint de e med gammal rostigt i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Håller med, jag letar också efter rostiga saker

    SvaraRadera