Sidor

söndag 29 januari 2017

Vecka 4

Veckorna går fort nu och jag hinner inte med att göra så mycket hemma när jag far till mamma en dag i veckan plus att det är kurs två dagar och däremellan ska det vanliga hushållsarbetet med mat och städning göras.
Jag har i alla fall kommit igång med lite promenader igen, ibland i härligt solsken men det är också molniga gråa dagar så här års. Men ingen snö och kyla ännu, bara någon minusgrad på nätterna så vägarna har varit hala vissa dagar. Kastanjens knoppar är redan stora.
En äppelkaka hann jag med att baka till helgen.


I syrummet håller jag på med att skära till rutor och remsor av scraps till ett kommande projekt. Jag har köpt garn till en pippi-tröja och börjat sticka några centimeter.

2 kommentarer:

  1. Ja dagarna går fort vare sig man vill eller inte, så det gäller att ta tillvara på ljuset nu.
    Härligt med projekt på gång!!

    SvaraRadera
  2. Dagarna rinner iväg och jag önskar jag kunde säga att jag kommit igång med promenader men ack nej. Förkylningsbaciller slog till i stället och det är bara att börja om på ruta ett. Tur det finns en och annan stickning och så kan man passa på att ta en riktig bloggrunda!

    SvaraRadera