Sidor

söndag 20 februari 2011

Inspiration på Syfestivalen

I går var jag på Syfestivalen, handlade och inspirerades, tillsammans med min dotter.
Det fanns mycket garn.


Fina djur att sy fanns på flera ställen.


Lite idéer på maskinbroderade saker fick jag också.


Lapptekniksalster fanns det en hel del av och förstås en massa fina tyger.


Lite annat smått och gott tittade vi också på.


Nya och gamla tekniker såg vi också exempel på, men provade inte på någon workshop.


Detta köpte jag + lite sytillbehör bl.a. dragkedar, nålar, solvy och mellanlägg.


Nu finns det igen en massa idéer på vad jag vill prova på och göra, så bara lusten infinner sig är det bara att sätta igång med dominostickning, tvåändsstickning, gaffelvirkning, krokning, kvastskaftsvirkning, trådslöjd eller locker hooking (heter det så?) + att det finns massor av tyger i mitt skåp och även lite garn. Och sportlovet ligger framför mig.

1 kommentar: